Home  > Contact > Veelgestelde vragen
 > Kosten en betaling


Wanneer moet ik de programmakosten betalen?
Waar betaal ik voor?
Bijdrage hoogseizoen
Hoe zit het met annuleren?

 

Wanneer krijg ik een factuur (en moet ik betalen)?

Ongeveer 12 weken voor je vertrek naar het buitenland krijg je een factuur via de e-mail. Deze dien je dan per omgaande te betalen. Dus als je een half jaar voor je gewenste vertrekdatum heb geboekt, dan hoef je pas 3 maanden later te betalen.

Let op: bij boeking korter dan 3 maanden voor vertrek krijg je de factuur kort na boeking. Wanneer je naast het programma later nog extra boekingen doet zoals extra weken accommodatie of je sluit een reisverzekering af, dan krijg je hiervoor apart een factuur gemaild.  «

 

Waar betaal ik voor?

Wanneer je bij ons boekt, betaal je programmakosten. De hoogte van deze kosten varieert; afhankelijk van wat er precies geregeld is in het buitenland. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Een introductie/oriëntatie/welkom na aankomst
  • Een partnerorganisatie ter plaatse als aanspreekpunt
  • Het selectieproces (selecteren van een werkadres)
  • De plaatsing bij een vrijwilligersproject
  • Een taalcursus
  • Accommodatie/maaltijden

Je kunt de kosten en wat inbegrepen is terugvinden bij de informatie over de programma’s en opties. Ook het werk dat Activity International voor je verricht is inbegrepen bij de programmakosten. Onze coördinators staan altijd voor je klaar voor vragen, we versturen brochures, we organiseren voor veel programma’s gratis informatiedagen en bijeenkomsten en we verzorgen alle contacten met onze buitenlandse partnerorganisaties. Daarnaast bezoeken onze coördinators af en toe projecten in het buitenland, zodat ze je beter kunnen voorlichten over de lokale situatie. «

 

Extra bijdrage hoogseizoen

We willen heel graag dat er het hele jaar door vrijwilligers actief zijn. Continuïteit is ontzettend belangrijk voor de projecten. In juli en augustus is dat nooit een probleem maar in de andere maanden starten soms weinig vrijwilligers. Om je te stimuleren ook andere maanden in overweging te nemen, betaal je in het hoogseizoen (vertrek in juli en augustus) een extra bijdrage (€ 50). Vertrekken in een andere periode is dus iets voordeliger.  «


Hoe zit het met annuleren?

Bij eventuele annulering worden de reserveringskosten (€ 40) niet gerestitueerd. Daarnaast betaal je annuleringskosten aan Activity International. De hoogte van deze kosten hangen af van het moment waarop je annuleert: zie onze voorwaarden. Je kunt de annuleringskosten eventueel terugkrijgen, als je een annuleringsverzekering hebt afgesloten (binnen 7 dagen na boeking) en aan de voorwaarden van de verzekering voldoet. Zie polisvoorwaarden annuleringsverzekering.  «




Afdrukken - Favorieten
Privacy - Disclaimer - Links - Affiliate programma - Cookie beleid
 
We gebruiken cookies voor het laten functioneren van de site en om statistieken in te zien om de site te verbeteren.
Bekijk onze cookie beleid en gebruik. Als u onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat u akkoord bent met onze voorwaarden.
Ik ga akkoord